Enmig d’un ambient festiu, amb alta participació i un bon esperit d’equip GrupXamfrà va celebrar ahir una jornada de voluntariat corporatiu ambiental i social a Sant Feliu de Llobregat. L’acte va consistir en una trobada de personal i familiars del grup Esteve –una cinquantena entre adults i nens- amb nois i noies discapacitats intel•lectuals, estudiants del Centre Xamfrà-Taller Sant Miquel, l’escola de Formació Professional de la nostra l’entitat, i també van assistir operaris del Centre Especial de Treball.
Dividits en equips de treball, van dur a terme al llarg del matí l’adequació del solar adjacent a la seu de GrupXamfrà com a zona d’esbarjo i de pràctiques per als alumnes del centre. Entre les principals activitats es van plantar d’arbusts i flors de temporada, es va construir un umbracle i, els més petits, van pintar neumàtics per delimitar els camps d’esport que s’hi habilitaran ben aviat.
A mig matí els participants van gaudir plegats d’un esmorzar preparat pels alumnes de cuina de l’escola. L’acte de cloenda va consistir en la plantació d’un arbre Castanyer bord com a símbol de “nova vida” i “nou començament”.
Segons va declarar Albert Tarradellas, director general de GrupXamfrà, “Tothom ha quedat encantat. Especialment la gent d’Esteve, que ens han manifestat el seu agraïment per haver-los possibilitat gaudir d’aquesta experiència tan enriquidora a nivell personal i grupal”.
Per una banda, aquesta activitat, dinàmica i inclusiva, ha suposat una oportunitat pels alumnes i usuaris de GrupXamfrà de compartir una experiència lúdica i d’intercanvi amb el món empresarial, que els motiva a continuar amb la seva tasca de formació i d’inserció al món laboral.
D’altra banda, per als voluntaris d’Esteve ha estat una experiència diferent i reforçadora dels vincles d’equip i la cohesió grupal. L’acció s’emmarca dins la política de Responsabilitat Social Corporativa del grup que reafirma la imatge d’empresa compromesa amb l’entorn social i la discapacitat.