Una delegació d’alumnes de l’institut francès Lycée Le Bourget i de l’Istituto d’istruzione superiore Raffaele Piria d’Itàlia comparteixen aquesta setmana experiències amb els nois i noies que estudien al Centre Xamfrà Taller Sant Miquel de Sant Feliu, dedicat a la formació professional de joves d’entre 16 i 21 anys que tenen necessitats educatives especials. La trobada s’emmarca en el marc del projecte internacional d’intercanvi educatiu Erasmus+ en què els tres centres participen. La comitiva, integrada pels alumnes dels diversos centres educatius, va ser rebuda aquest dilluns 24 d’abril al Saló dels Àustries del Palau Falguera per l’alcalde, Jordi San José.

El Centre Xamfrà Taller Sant Miquel participa aquest curs per primera vegada en el programa Erasmus+, i ho fa amb un projecte entorn la intel·ligència emocional que s’anomena “Sentim. Solucionem i decidim”. L’objectiu del programa és aconseguir que els alumnes gestionin millor les seves emocions, la resolució de conflictes, així com la presa de decisions.

El projecte, que continuarà en marxa el curs vinent, portarà als joves i també els professionals i formadors que hi participen a viure un intercanvi cultural, experiencial i d’amistat que els ajudarà a enfrontar-se als reptes de futur. Amb la visita dels alumnes dels centres de França i Itàlia a Sant Feliu té lloc el primer viatge d’intercanvi. A l’octubre la trobada es farà a l’institut de Le Bourget, i a la primavera de 2018, es farà en terres italianes.

La seixantena d’alumnes del Centre Xamfrà Sant Miquel treballen en el projecte de gestió emocional cada setmana a les aules, tot i que només una vintena viatjaran a l’estranger. De tota manera, els impulsors de la iniciativa consideren que l’experiència enriquirà tot el col·lectiu d’alumnes, fent un pas més en la seva inclusió social, formació i creixement personal.