Malauradament i degut en gran part per la situació de pandèmia provocada per la COVID-19, hem intentat mantenir en la mesura del possible, una bona i adequada socialització dels nostres usuaris des d’una mirada àmplia i inclusiva. Ser autònom a la vida quotidiana és molt més que dur a terme les tasques pròpies de la llar.
Partint doncs d’aquesta premissa, hem buscat els mecanismes necessaris per impulsar i generar noves propostes que alimentin aquest propòsit real d’inclusió i participació social de les persones amb diversitat funcional.

Hem iniciat amb tots aquells usuaris d’habitatge que viuen als pisos del carrer Comte Borrell de Barcelona, uns cursos adaptats d’informàtica i cuina, tenint en compte les diferents modalitats que existeixen i les preferències dels nostres participants
És per aquest motiu que fins al dia d’avui, hem realitzat els següents cursos:
• Cuina tradicional
• Rebosteria
• Taller de panellets i moniatos
• Curs informàtica bàsica nivell usuari (iniciació).

La participació és voluntària i gratuïta per tots els nostres residents. Els cursos s’imparteixen divendres en horari de 19 h a 20 h.

Hem d’agrair especialment als nostres alumnes en pràctiques del curs de Grau Superior d’inserció Social de l’escola Sant Ignasi, ja que són els encarregats de materialitzar i portar a terme aquest projecte formatiu. Podem assegurar que les sinergies que s’han generat entre els nostres residents i els alumnes en pràctiques són enriquidores per ambdues parts.

La participació i valoració dels mateixos participants, ens confirmen una acceptació molt positiva de la proposta lúdica-educativa que actualment seguim impartint. Per aquest motiu continuarem realitzant nous cursos i propostes, fins que la situació restrictiva de pandèmia permeti que, els nostres usuaris tornin a acomplir aquestes activitats en els seus centres de lleure habituals.