El passat dijous 13 de maig es va concertar una xerrada en línia entre l’equip directiu de la Fundació NouXamfrà i el Màster Universitari en Direcció i Gestió de Centres Educatius de la UB.

Tenint coneixement de la nostra proposta educativa, Juan José González (professor del màster esmenat i del Departament de Didàctica i Organització Educativa de la Facultat d’Educació de la Universitat de Barcelona) va considerar que conèixer-la podria ser un bon motiu per a l’aprenentatge dels seus alumnes.

La xerrada es va desenvolupar a partir d’una breu explicació que va contextualitzar el Centre Xamfrà-Taller Sant Miquel com un Servei específic de formació professional de titularitat privada (Fundació NouXamfrà). Un centre d’educació especial concertat, per alumnes de 16 a 21 anys amb discapacitat intel·lectual i amb oferta formativa d’FP Inicial o bàsica.

A partir d’aquí van ser els mateixos alumnes i el professor González els que van formular una sèrie de preguntes del seu interès en relació amb la tasca diària i l’organització de l’equip directiu. Es va generar una xerrada molt dinàmica i propera, plantejant casos pràctics, temes que els preocupaven sobre l’actualitat i el futur dels seus centres i en relació amb els seus alumnes.

Tot plegat, va deixar aparèixer els neguits dels futurs directors i directores, amb empenta i interès, deixant entreveure la vocació per aquesta professió. Va ser un plaer atendre’ls i des de Xamfrà també en vàrem treure nous aprenentatges.