Una persona voluntària és aquella que es compromet de forma lliure i altruista a dedicar part del seu temps a realitzar una acció de servei sense esperar res a canvi, contribuint així a la millora de la qualitat de vida de les persones, i sense substituir mai la figura o tasca del professional, sinó donant-li un suport. Ser voluntari és una forma d’entendre la vida, quelcom que paga la pena des de la implicació, el compromís i la solidaritat.

Les persones voluntàries de GrupXamfrà comparteixen els valors de l’entitat i la seva aportació és fonamental per a aconseguir una societat que tingui en compte a tothom.

Comparteix una part del teu temps!

Posa’t en marxa!

Objectius del voluntariat

Contribuïr

Contribuir a la millora de la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual

Acompanyar

Donar acompanyament i suport a les persones amb discapacitat intel·lectual en els nostres centres i activitats

Millorar

Millorar la inclusió social fomentant la participació dels usuaris en treballs col·lectius

Oferir

Oferir suport individualitzat a les persones amb discapacitat intel·lectual

Qui pot fer un voluntariat?

Per a fer un voluntariat a GrupXamfrà no cal que tinguis coneixements previs. Únicament et calen ganes de col·laborar amb les persones que formem part de la nostra entitat i d’aportar noves idees, compartir i generar experiències.
Si decideixes col·laborar amb nosaltres no és imprescindible que disposis de massa temps lliure. Pots fer el voluntariat durant unes hores i participar en aquelles activitats que més et motivin de tot el ventall que oferim.

En què puc fer un voluntariat a GrupXamfrà?

Centre Xamfrà-Taller Sant Miquel – Els voluntaris podeu fer reforç a alguns nois quan van a fer pràctiques i en activitats d’acompanyament a piscina, a les colònies, etc.

Centre Especial de Treball – Podeu donar suport als operaris en les activitats de manipulats. També podeu donar suport en les activitats de lleure programades els caps de setmana: sortides a sopar, cinema, teatre, fires, etc.

Pisos Compte Borrell – Suport en les tasques de la vida diària per treballar l’autonomia i els hàbits saludables per a tenir millor qualitat de vida.

Lleure i esport – Els voluntaris podeu donar suport en les activitats de lleure que s’organitzen en cap de setmana: sortides i excursions, tallers, jocs… També acompanyant-los en els entrenaments setmanals de bàsquet, o en els desplaçaments dels campionats territorials.

Què implica ser voluntari o voluntària?

Si decideixes formar part del grup de voluntaris de GrupXamfrà, hauràs d’omplir un full de compromís de voluntariat i drets d’imatge on veuràs els drets i deures que tens com a voluntari.

(*) Si tens menys de 18 anys i a l’entitat acceptem el teu oferiment, també pots fer de voluntari. El teu tutor legal haurà de firmar el full de compromís amb el seu consentiment.

Els voluntaris t’ho expliquen

“Ha estat una bona experiència, he aprés molt!”

Clara

“M’emporto un gran record de tota la Fundació! Treballar amb ells ha estat molt intens i recomanable 100%”

Joan

“Gent amb moltissima energia! Mai havia pensat que un voluntariat seria tan gratificant!”

Martí

“Qui estigui dubtant en fer un voluntariat amb la Fundació NouXamfrà que deixi de fer-ho, invito que ho provin, he estat súper a gust!”

Anna

Fer un voluntariat és una gran oportunitat per a tu com a persona
i per a nosaltres com a organització

Si t’interessa més informació i valorar quines opcions tens de col·laborar amb nosaltres, passa’ns les teves dades i ens posarem en contacte amb tu. Si ho prefereixes, envia’ns un e-mail a voluntariat@fundacioxamfra.cat